Soalan Lazim
Hubungi Kami
Aduan dan Maklum Balas
Peta Laman

Jabatan Khidmat Pengurusan

Fungsi Dan Peranan Bahagian Pentadbiran

  • Bertanggungjawab Terhadap Aspek Pengurusan Dan Perjalanan Urusan Pentadbiran Pejabat Agar Berjalan Lancar Dan Mencapai Misi, Visi Serta Matlamat Utama.
  • Urus Setia Kepada Pengurusan Tertinggi Majlis Dalam Mesyuarat-Mesyuarat Pengurusan Jabatan Dan Bertanggungjawab Menentukan Keputusan-Keputusan Dilaksana, Dikoordinasi Dan Disusuli Setiap Tindakan.
  • Sebagai Urus Setia Yang Menyelaras Jawatankuasa Keutuhan Pengurusan (JKP) Dan Majlis Bersama Jabatan (MBJ).
  • Menyelaras Setiap Laporan Dan Maklum Balas Dari Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Serta Menyelaras Soalan-Soalan Yang Dibangkitkan Oleh Dewan Rakyat, Dewan Negeri Dan Dewan Undangan Negeri Untuk Jawapan.
  • Mengendali Dan Mengaturkan Lawatan Ahli Majlis Dan Kawasan Dalam Dan Luar Negara.
  • Memantau Dan Menyelia Tahap Disiplin Kakitangan Untuk Laporan Kepada Pengurusan Tertinggi.
  • Mewujudkan Jaringan Perhubungan Awam Di antara Majlis, Orang Awam Dan Agensi Kerajaan Serta Swasta.
  • Menguruskan Keselamatan Dan Keceriaan Pejabat.
  • Mengurus Dan Menyelaras Aduan-Aduan Awam.
  • Pengeluaran Dan Pengedaran Pekeliling, Surat Pekeliling Serta Pekeliling Jabatan.
  • Urus Setia Kepada Program Peningkatan Kualiti Dan Anugerah-Anugerah Kualiti.
  • Bertanggungjawab Terhadap Produk-Produk Pelancongan Dan Tarikan Pelancong Di Dalam Kawasan Majlis.
  • Bertanggungjawab Terhadap Urusan Penswastaan Dan Projek-Projek Komuniti.
  • Membangunkan Laman Web Jabatan.

Fungsi Bahagian Pengurusan Sumber Manusia & Bahagian Pentadbiran & Keurusetiaan

Bahagian Pentadbiran & Keurusetiaan

  • Mengurus Dan Mengatur Tarikh Mesyuarat-Mesyuarat Penuh, Jawatankuasa, Pengurusan Dan Ad-Hoc Yang Dipengerusikan Oleh Yang Dipertua Dan Setiausaha.
  • Mengambil Minit Mesyuarat Dan Menyelaras Tindakan Yang Perlu Dilaksanakan.
  • Mengatur Jadual Dan Janji Temu Yang Dipertua / Setiausaha.
  • Menyediakan Buletin Dan Laporan Tahunan.
  • Urus Setia Kepada Acara-Acara Rasmi Jabatan.

Pengurusan Sumber Manusia

  • Mengurus Pengisian Jawatan.
  • Mengurus Urusan Persaraan.
  • Menyedia Penyata Perubahan Dan Penyata Pergerakan Gaji.
  • Merekod Dan Mengemaskini Perkhidmatan Dan Kenyataan Cuti.
  • Memproses Permohonan Cuti Kakitangan.
  • Urus Setia Lembaga Pelantikan Dan Tatatertib.
  • Menguruskan Laporan Prestasi Tahunan Dan Anugerah Khidmat Cemerlang.
  • Merancang Latihan Asas Dan Latihan Berterusan Untuk Pegawai Dan Kakitangan.
  • Menguruskan Kursus-Kursus Dalaman Dan Kursus Luar Yang Berkaitan.
  • Menguruskan Kursus Induksi Untuk Pegawai Dan Kakitangan.
  • Melaksanakan Proses ‘Job Rotation' Untuk Kakitangan.

PELAN STRATEGIK MAJLIS DAERAH BATU GAJAH BAGI TAHUN 2020-2025

  • Utama
  • Jabatan Khidmat Pengurusan
mygov
mampu
mdec
mdec
mof
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Hakcipta Terpelihara © 2024 Majlis Daerah Batu Gajah . Kemaskini : 10/07/24 • Jumlah Pelawat : 21286962